Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Iveco TRAKKER II AT340T50 (2012-???) 500km » 3044 tomex-c
wybrany samochód: 
Iveco Trakker Ii At340t50 (2012-???) 500km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E39 KOMBI TYŁ 3044 TOMEX-C

3044 CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E39 KOMBI TYŁ TOMEX-C
30.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

3044

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. TOYOTA CARINA 81-83
oś przednia
Grubość [mm] : 14
Ciężar [kg] : 0,96
Wysokość 1 [mm] : 48,9
Wysokość 2 [mm] : 46
System hamulcowy : AKEBONO
Długość 1 [mm] : 106,8
Długość 2 [mm] : 109,3
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 0446512410
Numer dostawcy: 11-18
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E39 KOMBI TYŁ 3044 TOMEX-C

numery OEM:
TOYOTA      0446512410
TOYOTA      0449112120
TOYOTA      0449112130
TOYOTA      0449112160
TOYOTA      0449114120
TOYOTA      449112140
TOYOTA      449112160
TOYOTA      449114150
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK KLOCK. HAMULC. BMW 5 E39 KOMBI TYŁ 3044 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.