Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Hyundai LANTRA II Kombi (J-2) 1.6 i (1996.02-2000.10) 90km » 4160 tomex-c
wybrany samochód: 
Hyundai Lantra Ii Kombi (j-2) 1.6 I (1996.02-2000.10) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. PEUGEOT CITROEN FIAT 4160 TOMEX-C

4160 SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. PEUGEOT CITROEN FIAT TOMEX-C
21.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

4160

producent:

TOMEX-C

FIAT STILO (192) 10/01- STILO Multi Wagon (192) 01/03-
oś tylna
Grubość [mm] : 16,3
Długość [mm] : 95
Wysokość [mm] : 42,8
Ciężar [kg] : 0,85
System hamulcowy : BOSCH
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23714160
Numer dostawcy: 12-51
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. PEUGEOT CITROEN FIAT 4160 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      71769094
ALFA ROMEO      77362271
ALFA ROMEO      77362768
ALFA ROMEO      77363518
ALFA ROMEO      77364590
ALFA ROMEO      9949280
FIAT      71769094
FIAT      71770014
FIAT      77362271
FIAT      77362768
FIAT      77363518
FIAT      77364590
FIAT      9949280
LANCIA      71769094
LANCIA      71770014
LANCIA      77362271
LANCIA      77362768
LANCIA      77363518
LANCIA      77364590
LANCIA      9949280
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. PEUGEOT CITROEN FIAT 4160 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.