Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 5171 tomex-c

CZUJNIK ABS VW SHARAN 95-00 TYŁ 5171 TOMEX-C

5171 CZUJNIK ABS VW SHARAN  95-00 TYŁ TOMEX-C
42.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5171

producent:

TOMEX-C

ALFA ROMEO 147 (937) 01/01- - LANCIA LYBRA SW (839BX) 07/99-
oś tylna
Grubość [mm] : 16,5
Długość [mm] : 95,8
Wysokość [mm] : 43,9
Ciężar [kg] : 0,8
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23517164
Numer dostawcy: 12-70
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie CZUJNIK ABS VW SHARAN 95-00 TYŁ 5171 TOMEX-C

CZUJNIK ABS VW SHARAN 95-00 TYŁ 5171 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE CZUJNIK ABS VW SHARAN 95-00 TYŁ 5171 producenta TOMEX-C

ALFA ROMEO

77362276, 77362675, 77364920, 77365786, 9949334, 9951222

LANCIA

77365786, 9948338, 9949334

FIAT

77364567, 77364839, 77365786

numery OEM:
ALFA ROMEO      77362276
ALFA ROMEO      77362675
ALFA ROMEO      77364920
ALFA ROMEO      77365786
ALFA ROMEO      9949334
ALFA ROMEO      9951222
FIAT      77364567
FIAT      77364839
FIAT      77365786
LANCIA      77365786
LANCIA      9948338
LANCIA      9949334
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie CZUJNIK ABS VW SHARAN 95-00 TYŁ 5171 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.