Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Mclaren 675LT Spider 3.8 (2016.08-???) 675km » TX71-11 tomex-c
wybrany samochód: 
Mclaren 675lt Spider 3.8 (2016.08-???) 675km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TARCZA HAMULC. FORD FOCUS II 04-11 TX71-11 TOMEX-C

TX71-11 TARCZA HAMULC. FORD FOCUS II  04-11 TOMEX-C
112.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

TX71-11

producent:

TOMEX-C

(278x25mm) Volvo S40 II, V50 04-
lakierowany
wentylowany
oś przednia
Wysokość [mm] : 48,5
Ciężar [kg] : 14,75
Grubość tarczy hamulcowej [mm] : 25
Minimalna Grubość [mm] : 23
Średnica zewnętrzna [mm] : 278
Ilość otworów : 5
Średnica otworu centrującego [mm] : 63,5
Średnica otworu [mm] : 108
Ilość sprzedażna = 2
Ilość w opakowaniu = 2
Zamiennik: 1223663
Numer dostawcy: TX 71-11
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TARCZA HAMULC. FORD FOCUS II 04-11 TX71-11 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      1223663
FORD      1223665
FORD      1253729
FORD      1253730
FORD      1320352
FORD      1373369
FORD      1469082
FORD      1501058
FORD      1501069
FORD      1575734
FORD      1734696
FORD      3M51-2C375-AC
FORD      3M51-2C375-AD
FORD      7M51-1125-FA
FORD      AV61-1125-BA
FORD      AV61-1125-BB
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TARCZA HAMULC. FORD FOCUS II 04-11 TX71-11 TOMEX-C w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.