Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów Mazda 323 S IV (BG) 1.8 16V GT (BG8P) (1989.06-1994.07) 128km » 301 860 topran
wybrany samochód: 
Mazda 323 S Iv (bg) 1.8 16v Gt (bg8p) (1989.06-1994.07) 128km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 301 860 TOPRAN

301 860 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów TOPRAN
19.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

301 860

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
MateriałACM (poliakryl-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 301 860 TOPRAN

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: CITROEN C1, C2, C3 I, C3 II, C3 PLURIEL, NEMO, NEMO/MINIVAN, FORD FIESTA V, FIESTA VI, FUSION, MAZDA 2, PEUGEOT 1007, 107, 206, 206+, 207, 307 1.4D 09.01-
numery OEM:
CITROËN      0249 C1
CITROËN      0249 F8
FORD      1 148 101
FORD      2S6Q6P038AA
MAZDA      Y401 10 235
PEUGEOT      0249 C1
PEUGEOT      0249 F8
TOYOTA      SU001 00611
TOYOTA      SU001 00822

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 301 860 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 301 860 TOPRAN:

Dawid, Bielsko-Biała
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
KRZYSZTOF, CZECHOWICE-DZIEDZICE
2022-10-19
 5/5
Polecam uszczelkę.
Oleg, Rypin
2019-09-11
 5/5
Zamawiałem 206 513 przez telefon, konsultant dobrze mi dobrał tą część
Oleg, Rypin
2022-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
PIOTR, WARSZAWA
2020-12-07
 5/5
Produkt nowy bez zastrzeżeń, okaże się w trakcie eksploatacji.

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.