Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, 720 803 topran

Filtr oleju 720 803 TOPRAN

720 803 Filtr oleju TOPRAN
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

720 803

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wymiar gwintu M 20
Wysokość [mm] 93
średnica zewnętrzna [mm] 76
Skok gwintu [mm] 1,5
Materiał obudowy blacha stalowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 720 803 TOPRAN

numery OEM:
CITROËN      1109 AL
CITROËN      1109 R1
CITROËN      1109 T0
CITROËN      1109 T1
CITROËN      1109 X2
FIAT      71753741
FIAT      9456183480
FIAT      9456203580
FORD      1 890 364
FORD      DS7Q6714AA
LANCIA      71753741
LANCIA      9456183480
LANCIA      9456203580
OPEL      1109 AL
OPEL      3647177
PEUGEOT      1109 AL
PEUGEOT      1109 R1
PEUGEOT      1109 T0
PEUGEOT      1109 T1
PEUGEOT      1109 X2
TOYOTA      SU001 00186
TOYOTA      SU001 00453
TOYOTA      SU001 01084
VAUXHALL      1109 AL
VAUXHALL      3647177

Zastosowanie Filtr oleju 720 803 TOPRAN w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.