Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mercedes-benz KLASA E (W212) E 350 CDI 4-matic (212.093) (2011.03-2015.12) 265km » 723 893 topran
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa E (w212) E 350 Cdi 4-matic (212.093) (2011.03-2015.12) 265km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN

723 893 Opornik, wentylator wewnętrzny TOPRAN
topran 723 893
Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893
723 893
topran 723 893 Opornik, wentylator wewnętrzny
Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 topran
Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 topran
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

723 893

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Kolorczarny
Opór [Ohm]0,8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN

Rezystor wentylatora chłodnicy pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C3 I, C8, JUMPY II, XSARA, XSARA PICASSO, FIAT ULYSSE, PEUGEOT 206, 206+, 307, 406, 807, EXPERT 1.1-Electric 11.95-
numery OEM:
CITROËN      1267 63
CITROËN      1267 E3
FIAT      9641212480
PEUGEOT      1267 63
PEUGEOT      1267 E3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.