Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 723 893 topran

Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN

723 893 Opornik, wentylator wewnętrzny TOPRAN
topran 723 893
Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893
723 893
topran 723 893 Opornik, wentylator wewnętrzny
Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 topran
Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 topran
39.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

723 893

producent:

TOPRAN

Kolor czarny
Opór [Ohm] 0,8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN

Rezystor wentylatora chłodnicy pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C3 I, C8, JUMPY II, XSARA, XSARA PICASSO, FIAT ULYSSE, PEUGEOT 206, 206+, 307, 406, 807, EXPERT 1.1-Electric 11.95-

Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 producenta TOPRAN

CITROËN

126763, 1267E3

PEUGEOT

126763, 1267E3

FIAT

9641212480

numery OEM:
CITROËN      1267 63
CITROËN      1267 E3
FIAT      9641212480
PEUGEOT      1267 63
PEUGEOT      1267 E3
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Opornik, wentylator wewnętrzny 723 893 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.