Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volvo 9900 9900 (2016-???) 461km » 02.19.045 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Volvo 9900 9900 (2016-???) 461km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika 02.19.045 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.19.045 koło wentylatora, chłodzenie silnika TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

02.19.045

Status produktu: Normalny
dla numeru OE601 200 0323
średnica zewnętrzna [mm]380
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika 02.19.045 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      601 200 0323
MERCEDES-BENZ      A601 200 0323
zamienniki:
V30-90-1659
brak
VEMO
3022743
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika 02.19.045 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Opinie Klientów o koło wentylatora, chłodzenie silnika 02.19.045 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH:

MIROSŁAW, OSTRÓW WIELKOPOLSKI
2020-01-15
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.