Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Audi A5 kabriolet (F57, F5E) 40 TDI (2016.11-2019.12) 190km » 02.19.224 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Audi A5 Kabriolet (f57, F5e) 40 Tdi (2016.11-2019.12) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.224 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.19.224 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
46.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

02.19.224

Status produktu: Normalny
dla numeru OE6PK2257
Długość [mm]2257
Ilość żeber6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.224 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
CHRYSLER      05132825AA
MERCEDES-BENZ      008 997 1892
MERCEDES-BENZ      008 997 7092
MERCEDES-BENZ      015 997 0292
MERCEDES-BENZ      612 997 0092
MERCEDES-BENZ      A008 997 1892
MERCEDES-BENZ      A008 997 7092
MERCEDES-BENZ      A015 997 0292
MERCEDES-BENZ      A612 997 0092
SAAB      46 23 872
TOYOTA      9091602231
SSANGYONG      6659970392
SSANGYONG      A6659970392
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.224 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.