Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Alfa Romeo 159 (939_) 3.2 JTS Q4 (939AXH1B, 939AXG22) (2005.12-2011.11) 260km » 02.32.184 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Alfa Romeo 159 (939_) 3.2 Jts Q4 (939axh1b, 939axg22) (2005.12-2011.11) 260km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 02.32.184 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.32.184 Wał napędowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
647.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

02.32.184

Status produktu: Normalny
dla numeru OE906 350 3710
Ilość zębów26
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Średnica [mm]34,50
Długość [mm]890
Średnica rękojeści [mm]49,90

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 02.32.184 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

PËúOî DB SPRINTER 06- LE. OS TYLNA 940MM (PIASTA + PËúOî)
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      906 350 2410
MERCEDES-BENZ      906 350 3710
MERCEDES-BENZ      A906 350 2410
MERCEDES-BENZ      A906 350 3710
VOLKSWAGEN      2E0 501 171 E
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wał napędowy 02.32.184 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.