Wymiar gwintu | 15,3 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Typ tarczy hamulcowej | perforowany / wentylowany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 295 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 | |
Minimalna grubość [mm] | 26 | |
Ilość otworów | 5 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 67 | |
Wysokość [mm] | 64,5 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 112 | |
Kolor | czarny | |
Powierzchnia | lakierowany | |
nr EAN | 3322937885510 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa DF4813S TRW
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
2044210912, 2044212812, 2044213612, A2044210912, A2044212812, A2044213612
MERCEDES-BENZ | 204 421 09 12 | |
MERCEDES-BENZ | 204 421 28 12 | |
MERCEDES-BENZ | 204 421 36 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 204 421 09 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 204 421 28 12 | |
MERCEDES-BENZ | A 204 421 36 12 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa DF4813S TRW w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa DF4813S TRW:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.