Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) Opel COMBO Tour (X12) 2.0 CDTI (C26, D26, E26, C05) (2012.02-???) 135km » GBS5008 trw
wybrany samochód: 
Opel Combo Tour (x12) 2.0 Cdti (c26, D26, E26, C05) (2012.02-???) 135km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5008 TRW

GBS5008 Czujnik, prędkość obrotowa koła TRW
223.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

GBS5008

producent:

TRW

Status produktu: Normalny
Rodzaj czujnikaaktywny czujnik
Długość [mm]620
parzyste numery artykułówGBS5007
nr EAN3322938099930

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5008 TRW

Czujnik ABS tył L pasuje do: SUBARU LEGACY IV, OUTBACK 2.0-3.0 09.03-12.09
numery OEM:
SUBARU      27540AG130
SUBARU      27540AG131
zamienniki:
0 265 008 000
brak
BOSCH

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5008 TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Czujnik, prędkość obrotowa koła GBS5008 TRW:

Roksana, Golczewo
2021-05-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.