Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » JRM130 trw

Przekładnia kierownicza JRM130 TRW

JRM130 Przekładnia kierownicza TRW
trw JRM130
 

    Ocena:
numer części:

JRM130

producent:

TRW

Ograniczenia producenta PSA
Tryb pracy manualny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Długość całkowita [mm] 673
Wykonanie połączenia wałka wejściowego przekładni kier. bez zazębienia
Średnica wałka wejściowego przekładni kierowniczej 16,5
Wysokość wałka wejściowego przekładni kierowniczej 78
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 3322937901227

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Przekładnia kierownicza JRM130 TRW

Koszt kaucji: 442.57 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

Przekładnia kierownicza bez wspomagania mechaniczny pasuje do: CITROEN SAXO; PEUGEOT 106 I, 106 II 1.0-Electric 06.93-07.04
numery OEM:
CITROËN      4000 54
CITROËN      4000 W6
CITROËN      4000 W8
PEUGEOT      4000 54
PEUGEOT      4000 W6
PEUGEOT      4000 W8

Zastosowanie Przekładnia kierownicza JRM130 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu JRM130

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.