Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi LANCER V (CB_A, CD_A, CE_A) 1.6 16V (CB4A) (1992.06-1996.12) 113km » 803-0003 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer V (cb_a, Cd_a, Ce_a) 1.6 16v (cb4a) (1992.06-1996.12) 113km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003 TYC EUROPE B.V.

803-0003 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0003
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003
803-0003
tyc 803-0003 Wentylator, chłodzenie silnika
382.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

803-0003

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm]395
Moc znamionowa [W]170/370
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora10
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiokrągły
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475046052

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 6 (E24), 7 (E32), 8 (E31) 1.6-5.6 12.77-12.99
numery OEM:
BMW      1374001
BMW      1378205
BMW      1382775
BMW      1388558
BMW      1392913
BMW      64541374001
BMW      64541378205
BMW      64541382775
BMW      64541388558
BMW      64541392913
BMW      64548351577
BMW      8351577

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0003 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.