Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 803-0009 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 803-0009 TYC EUROPE B.V.

803-0009 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 803-0009
Wentylator, chłodzenie silnika 803-0009
803-0009
tyc 803-0009 Wentylator, chłodzenie silnika
628.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

803-0009

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm] 385
Moc znamionowa [W] 80/230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 8
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki okrągły
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475053739

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0009 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 3 (E36), Z3 (E36) 1.6-2.8 09.90-08.00
numery OEM:
BMW      1385160
BMW      1385163
BMW      64508364093
BMW      64541385160
BMW      64541385163
BMW      64548391407
BMW      8364093
BMW      8391407

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 803-0009 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.