Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel VECTRA C (Z02) 1.9 CDTI (F69) (2004.04-2009.01) 120km » 809-0027 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Opel Vectra C (z02) 1.9 Cdti (f69) (2004.04-2009.01) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 809-0027 TYC EUROPE B.V.

809-0027 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
281.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

809-0027

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Średnica [mm]315
Moc znamionowa [W]160
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora6
Ilość czopów2
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475101430

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0027 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FIAT IDEA, PUNTO, PUNTO/HATCHBACK, LANCIA MUSA, YPSILON 1.3D 06.03-
numery OEM:
FIAT      0000051708004
FIAT      0000051738689
FIAT      51708004
FIAT      51738689
FIAT      51738789
FIAT      51760613
LANCIA      0000051708004
LANCIA      0000051738689
LANCIA      51708004
LANCIA      51738689
LANCIA      51738789
LANCIA      51760613
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 809-0027 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.