Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi 200 C3 sedan (447, 448) 2.2 Turbo quattro (1985.01-1991.12) 165km » 810-0046 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi 200 C3 Sedan (447, 448) 2.2 Turbo Quattro (1985.01-1991.12) 165km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0046 TYC EUROPE B.V.

810-0046 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0046
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0046
810-0046
tyc 810-0046 Wentylator, chłodzenie silnika

przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

810-0046

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Średnica [mm]370
Moc znamionowa [W]300
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475101362

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0046 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD GALAXY II, GALAXY MK II, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 1.6-2.5 05.06-06.15
numery OEM:
FORD      1460969
FORD      1472815
FORD      1477218
FORD      1477454
FORD      1565834
FORD      1593900
FORD      6G91-8C607-DG
FORD      6G91-8C607-PA
FORD      6G91-8C607-PB
FORD      6G91-8C607-PC
FORD      6G91-8C607-PD
FORD      6G91-8C607-PE
FORD      6G918C607DG
FORD      6G918C607PA
FORD      6G918C607PB
FORD      6G918C607PC
FORD      6G918C607PD
FORD      6G918C607PE
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0046 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.