Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C7 Avant (4G5, 4GD) 3.0 TFSI quattro (2011.05-2012.05) 300km » 825-0020 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 Avant (4g5, 4gd) 3.0 Tfsi Quattro (2011.05-2012.05) 300km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 825-0020 TYC EUROPE B.V.

825-0020 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 825-0020
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0020
825-0020
tyc 825-0020 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0020 tyc
Wentylator, chłodzenie silnika 825-0020 tyc
418.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

825-0020

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm]400
Moc znamionowa [W]360
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora7
Ilość czopów4
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475084580

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0020 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA 1.6/1.6D/1.7D 09.09-
numery OEM:
OPEL      13267642
OPEL      13335183
OPEL      13368578
OPEL      1341049
OPEL      1341068
OPEL      1341076
zamienniki:
50532602
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 825-0020 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.