Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Iveco DAILY III Platforma / podwozie 35 S 13,35 C 13 (1999.05-2006.04) 125km » 825-1025 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Platforma / Podwozie 35 S 13,35 C 13 (1999.05-2006.04) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 825-1025 TYC EUROPE B.V.

825-1025 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 825-1025
Wentylator, chłodzenie silnika 825-1025
422.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

825-1025

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
zastąpiony przez 825-0041
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Średnica [mm]315
Moc znamionowa [W]325
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora8
Ilość czopów3
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz opornikiem obciążeniowym
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
nr EAN8717475064346

skład zestawu:
825-1026 Wentylator, chłodzenie silnika
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 825-1025 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: OPEL COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA C/HATCHBACK, TIGRA 1.3D/1.7D 09.00-
numery OEM:
OPEL      09129966
OPEL      13114009
OPEL      1341195
OPEL      1341338
OPEL      1850087
OPEL      24426581
OPEL      6341163
OPEL      93175765
zamienniki:
3779750
brak
VAN WEZEL
50232605
brak
KLOKKERHOLM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 825-1025 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.