Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0035-1 tyc europe b.v.

Wspomaganie, wentylator chłodzący 837-0035-1 TYC EUROPE B.V.

837-0035-1 Wspomaganie, wentylator chłodzący TYC EUROPE B.V.
tyc 837-0035-1
Wspomaganie, wentylator chłodzący 837-0035-1
837-0035-1
136.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

837-0035-1

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
nr EAN 8717475081046

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wspomaganie, wentylator chłodzący 837-0035-1 TYC EUROPE B.V.

Obudowa wentylatora chłodnicy pasuje do: SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV; SKODA FABIA II, RAPID, ROOMSTER; VW POLO V 1.2-1.6D 05.08-05.22
numery OEM:
AUDI      6R0121207L
SEAT      6R0121207L
SEAT      6RF121207B
SKODA      6R0121207L
SKODA      6RF121207B
VOLKSWAGEN      6R0121207L
VOLKSWAGEN      6RF121207B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wspomaganie, wentylator chłodzący 837-0035-1 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.