Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Mitsubishi ASX (VSX_, VSE_) 1.3 MHEV (VSXG3) (2023-???) 158km » 837-0051 tyc europe b.v.
wybrany samochód: 
Mitsubishi Asx (vsx_, Vse_) 1.3 Mhev (vsxg3) (2023-???) 158km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0051 TYC EUROPE B.V.

837-0051 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
208.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

837-0051

producent:

TYC EUROPE B.V.

Status produktu: Normalny
Rodzaj rejestracjiSprawdzony zgodnie z CE
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Kształt obudowy wtyczkitrójkątny
Średnica [mm]360
Moc znamionowa [W]60+100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora11
Ilość połączeń2
Ilość czopów4,3
nr EAN8717475108781

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0051 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI A3, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA I, OCTAVIA II, VW CADDY III, CADDY III/MINIVAN, GOLF PLUS V, GOLF V, GOLF VI 1.4-2.0D 08.00-07.15
numery OEM:
AUDI      1K0959455AH
AUDI      1K0959455CN
SEAT      1K0959455AH
SEAT      1K0959455CN
SKODA      1K0959455AH
SKODA      1K0959455CN
VOLKSWAGEN      1K0959455AH
VOLKSWAGEN      1K0959455CN
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0051 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.