Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0054 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0054 TYC EUROPE B.V.

837-0054 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 837-0054
Wentylator, chłodzenie silnika 837-0054
409.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

837-0054

producent:

TYC EUROPE B.V.

Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Kształt obudowy wtyczki owalny
Średnica [mm] 400
Moc znamionowa [W] 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Liczba aktywnych styków 3
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475113419

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0054 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: AUDI A1, SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, SKODA FABIA II, FABIA III, RAPID, ROOMSTER, ROOMSTER PRAKTIK, VW POLO, POLO V 1.0-1.9D 09.06-12.22
numery OEM:
AUDI      6R0121207K
AUDI      6R0121207Q
AUDI      6R0959455
AUDI      6R0959455D
SEAT      6R0121207K
SEAT      6R0121207Q
SEAT      6R0959455
SEAT      6R0959455D
SKODA      6R0121207K
SKODA      6R0121207Q
SKODA      6R0959455
SKODA      6R0959455D
VOLKSWAGEN      6R0121207K
VOLKSWAGEN      6R0121207Q
VOLKSWAGEN      6R0959455
VOLKSWAGEN      6R0959455D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0054 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.