Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) 1.8 D (MFA9A) (1998.07-2002.10) 58km » V10-6241 vaico
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) 1.8 D (mfa9a) (1998.07-2002.10) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy V10-6241 VAICO

V10-6241 Zestaw osłon, wał napędowy VAICO
vaico V10-6241
Zestaw osłon, wał napędowy V10-6241

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

V10-6241

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]125
Średnica wewnętrzna 1 [mm]30,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]104
Zestaw skrócony
Strona zabudowyOd strony koła
Strona zabudowyOś przednia
Ciężar [kg]0,22
nr EAN4046001360770

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy V10-6241 VAICO

Osłona przegubu przód/zewnątrz (fi: 30,5/104) (dł.125) pasuje do: AUDI Q7, VW MULTIVAN T5, PHAETON, TOUAREG, TRANSPORTER T5 2.0-6.0D 04.02-08.15
numery OEM:
AUDI      4E0 407 285 A
AUDI      7H0 498 203 A
SEAT      4E0 407 285 A
SEAT      7H0 498 203 A
SKODA      4E0 407 285 A
SKODA      7H0 498 203 A
VOLKSWAGEN      4E0 407 285 A
VOLKSWAGEN      7H0 498 203 A
VAG      4E0 407 285 A
VAG      4E0407285A
VAG      7H0 498 203 A
VAG      7H0498203A

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy V10-6241 VAICO w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.