Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen LT 28-46 II Platforma / podwozie (2DC, 2DF, 2DG, 2DL, 2DM) 1843 LS (2001.05-2006.07) 95km » V10-8247 vaico
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-46 Ii Platforma / Podwozie (2dc, 2df, 2dg, 2dl, 2dm) 1843 Ls (2001.05-2006.07) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 VAICO

V10-8247 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
230.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V10-8247

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Ilość żeber3
Wysokość [mm]47
Parametr4PK
Średnica [mm]143
Parametr5PK
Ciężar [kg]2,06
Ilość żeber4
nr EAN4046001355448

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 3, 4) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A6 C6, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6/1.9D/2.0D 08.98-08.11
numery OEM:
AUDI      038 105 243 F
AUDI      38105243F
SEAT      038 105 243 F
SEAT      38105243F
SKODA      038 105 243 F
SKODA      38105243F
VOLKSWAGEN      038 105 243 F
VOLKSWAGEN      38105243F
VAG      038 105 243 F
VAG      38 105 243 F

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V10-8247 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.