Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volkswagen MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN) 2.0 TDI (2015.04-???) 150km » V20-1592 vaico
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T6 (sgf, Sgm, Sgn, Shm, Shn) 2.0 Tdi (2015.04-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, pompa wodna, Original VAICO Qualität V20-1592 VAICO

V20-1592 Koło pasowe, pompa wodna, Original VAICO Qualität VAICO
110.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-1592

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]123
Ilość żeber6
Ciężar [kg]0,669
nr EAN4046001602016

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, pompa wodna, Original VAICO Qualität V20-1592 VAICO

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E34), Z3 (E36) 1.6-1.9 04.93-07.06
numery OEM:
BMW      1 739 527
BMW      11 51 1 739 527
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, pompa wodna, Original VAICO Qualität V20-1592 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.