Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V20-7150 vaico

Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7150 VAICO

V20-7150 Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V20-7150
Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7150
V20-7150
vaico V20-7150 Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität
14.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V20-7150

producent:

VAICO

Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,022
nr EAN 4046001307959

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7150 VAICO

Mocowanie chłodnicy góra pasuje do: BMW 3 (E36), Z3 (E36) 1.6-3.2 09.90-06.03
numery OEM:
BMW      1 723 341
BMW      17 11 1 723 341
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wspomaganie, wentylator chłodzący, Original VAICO Qualität V20-7150 VAICO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.