Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Dodge STRATUS 2.5 V6 (1995.12-2001.04) 170km » V25-1000 vaico
wybrany samochód: 
Dodge Stratus 2.5 V6 (1995.12-2001.04) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-1000 VAICO

V25-1000 Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität VAICO
166.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V25-1000

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]35
Średnica wewnętrzna [mm]13
Ciężar [kg]1,422
nr EAN4046001781353

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-1000 VAICO

Koło pasowe wału korbowego pasuje do: FORD RANGER, TRANSIT, TRANSIT V363, LAND ROVER DEFENDER 2.0D-3.2D 01.00-
numery OEM:
FORD      1 226 639
FORD      1 329 202
FORD      4C1Q-6B319-BA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy, Original VAICO Qualität V25-1000 VAICO w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.