Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco STRALIS I AS 440S48 (2002-???) 480km » 11210090501 various suppliers
wybrany samochód: 
Iveco Stralis I As 440s48 (2002-???) 480km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

TERMOSTAT VAG 11210090501 VARIOUS SUPPLIERS

11210090501 TERMOSTAT VAG VARIOUS SUPPLIERS
24.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

11210090501

TERMOSTAT VAG
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 044121113
Numer dostawcy: 11210090501
Kod GTU: Nie dotyczy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT VAG 11210090501 VARIOUS SUPPLIERS

numery OEM:
AUDI      044 121 113
AUDI      068 121 113 B
AUDI      068 121 113 D
AUDI      068 121 113 H
VOLKSWAGEN      044 121 113
VOLKSWAGEN      068 121 113 B
VOLKSWAGEN      068 121 113 D
VOLKSWAGEN      068 121 113 H
VAG      044121113
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT VAG 11210090501 VARIOUS SUPPLIERS w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.