Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 B7 (8EC) 1.6 (2004.11-2008.06) 102km » V30-04-1674 vemo
wybrany samochód: 
Audi A4 B7 (8ec) 1.6 (2004.11-2008.06) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1674 VEMO

V30-04-1674 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO
260.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V30-04-1674

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]160
Wysokość [mm]37
Ciężar [kg]0,856
nr EAN4046001390104

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1674 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: MERCEDES E T-MODEL (S210), E (W210) 3.2D 07.99-03.03
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      613 200 00 22
MERCEDES-BENZ      A 613 200 00 22

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V30-04-1674 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.