Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Lancia THEMA (834_) 2000 i.e. (834B) (1984.11-1988.09) 120km » V30-90-1625 vemo
wybrany samochód: 
Lancia Thema (834_) 2000 I.e. (834b) (1984.11-1988.09) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1625 VEMO

V30-90-1625 koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
74.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V30-90-1625

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Liczba łopatek wentylatora11
średnica zewnętrzna [mm]430
nr EAN4046001128257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1625 VEMO

Wiatrak wentylatora pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), S (W126) 2.7 02.76-11.85
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      110 200 01 23
MERCEDES-BENZ      A 110 200 01 23

Zastosowanie koło wentylatora, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V30-90-1625 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.