Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A6 C7 Avant (4G5, 4GD) S6 quattro (2014.10-2018.09) 450km » V46-01-1312 vemo
wybrany samochód: 
Audi A6 C7 Avant (4g5, 4gd) S6 Quattro (2014.10-2018.09) 450km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality V46-01-1312 VEMO

V46-01-1312 Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality VEMO
339.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V46-01-1312

producent:

VEMO

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Tryb pracyelektryczny
Ciężar [kg]0,736
nr EAN4046001120688

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality V46-01-1312 VEMO

Silnik wentylatora chłodnicy pasuje do: RENAULT 11, 18, 18 VARIABLE, 19 I, 19 I CHAMADE, 19 II, 19 II CHAMADE, 21, 25, 4, 4/MINIVAN, 9, CLIO I, CLIO I/HATCHBACK, MASTER I 1.0-Electric 10.76-09.98
numery OEM:
RENAULT      77 00 640 736
RENAULT      77 00 653 324
RENAULT      77 00 696 488
RENAULT      77 00 728 083
RENAULT      77 00 750 158
RENAULT      77 00 752 027
RENAULT      77 00 756 582
RENAULT      77 00 757 924
RENAULT      77 00 762 506
RENAULT      77 00 762 507
RENAULT      77 00 769 131
RENAULT      77 00 770 585
RENAULT      77 00 785 115
RENAULT      77 00 828 623
RENAULT      77 00 828 624
RENAULT      77 01 203 126
RENAULT      77 01 203 128
RENAULT      77 01 349 271

Zastosowanie Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy, Original VEMO Quality V46-01-1312 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.