Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 03L121111AF volkswagen

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG 03L121111AF VOLKSWAGEN

03L121111AF TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG VOLKSWAGEN
258.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

03L121111AF

dostawca:

VOLKSWAGEN

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG
Zakres temperatury [°C] : 87
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 03L121111AF
Numer dostawcy: 03L121111AF
Kod GTU: Nie dotyczy

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG 03L121111AF VOLKSWAGEN

TERMOSTAT VW MULTIVAN 09-, TRANSPORTER 09- 2,0 TDI

TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG 03L121111AF ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG 03L121111AF producenta VOLKSWAGEN

VOLKSWAGEN

03L121111AF

numery OEM:
VOLKSWAGEN      03L121111AF
VAG      03L 121 111 AF
VAG      03L 121 111 F
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie TERMOSTAT UKŁADU CHŁODZENIA VAG 03L121111AF VOLKSWAGEN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.