Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy Volkswagen CORRADO (53I) 2.8 VR6 (1991.09-1995.12) 174km » 059145950AF volkswagen
wybrany samochód: 
Volkswagen Corrado (53i) 2.8 Vr6 (1991.09-1995.12) 174km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

korpus przepustnicy audi vw 059145950AF VOLKSWAGEN

059145950AF korpus przepustnicy audi vw VOLKSWAGEN
 

    Ocena:
numer części:

059145950AF

producent:

VOLKSWAGEN

Indeks: VAG 059145950AF
Marka: VAG
Grupa towarowa TecDoc: Korpus przepustnicy
Nazwa: KORPUS PRZEPUSTNICY AUDI VW
Opis: A8 (4H_) , Q7 (4L) 3.0 TDI
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 059145950AF
Numer dostawcy: 059145950AF

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie korpus przepustnicy audi vw 059145950AF VOLKSWAGEN

numery OEM:
VAG      059 145 950 AA
VAG      059 145 950 AC
VAG      059 145 950 AE
VAG      059 145 950 AF
VAG      059 145 950 P
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie korpus przepustnicy audi vw 059145950AF VOLKSWAGEN w samochodach:

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.