Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 1J0407272 volkswagen

PÓŁOŚ NAPĘDOWA VAG 1J0407272 VOLKSWAGEN

396.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1J0407272

producent:

VOLKSWAGEN

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PÓŁOŚ NAPĘDOWA VAG 1J0407272 VOLKSWAGEN

PÓŁOŚ NAPĘDOWA VAG 1J0407272 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE PÓŁOŚ NAPĘDOWA VAG 1J0407272 producenta VOLKSWAGEN

AUDI

1J0407272, 1J0407272AG, 1J0407272AH, 1J0407272AT, 1J0407272C, 1J0407272JK, 1J0407452X

VOLKSWAGEN

1J0407272, 1J0407272AG, 1J0407272AH, 1J0407272AT, 1J0407272C, 1J0407452X

numery OEM:
AUDI      1J0 407 272
AUDI      1J0 407 272 AG
AUDI      1J0 407 272 AH
AUDI      1J0 407 272 AT
AUDI      1J0 407 272 C
AUDI      1J0 407 272 JK
AUDI      1J0 407 452 X
VOLKSWAGEN      1J0 407 272
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 AG
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 AH
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 AT
VOLKSWAGEN      1J0 407 272 C
VOLKSWAGEN      1J0 407 452 X
VAG      1J0407272
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PÓŁOŚ NAPĘDOWA VAG 1J0407272 VOLKSWAGEN w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.