System hamulcowy | PERROT | |
Szerokość [mm] | 149 | |
Wysokość [mm] | 75 | |
Grubość [mm] | 18 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | przygotowany dla wskaźnika zużycia | |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 APPROVED | |
nr EAN | 4250238741558 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 29784.180.1 ZIMMERMANN
MERCEDES-BENZ | 000 586 8942 | |
MERCEDES-BENZ | 001 420 1420 | |
MERCEDES-BENZ | 001 586 7042 | |
MERCEDES-BENZ | 001 586 8942 | |
MERCEDES-BENZ | 003 420 0720 | |
MERCEDES-BENZ | 004 420 1420 | |
MERCEDES-BENZ | 004 420 9820 | |
MERCEDES-BENZ | 008 420 4020 | |
MERCEDES-BENZ | 460 420 0020 | |
MERCEDES-BENZ | 601 420 7620 | |
MERCEDES-BENZ | 601 420 8720 | |
MERCEDES-BENZ | 601 421 0408 | |
MERCEDES-BENZ | 601 421 0608 | |
MERCEDES-BENZ | 601 586 0042 | |
MERCEDES-BENZ | 669 421 0008 | |
MERCEDES-BENZ | A 000 586 8942 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 420 1420 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 586 7042 | |
MERCEDES-BENZ | A 001 586 8942 | |
MERCEDES-BENZ | A 003 420 0720 | |
MERCEDES-BENZ | A 004 420 1420 | |
MERCEDES-BENZ | A 004 420 9820 | |
MERCEDES-BENZ | A 008 420 4020 | |
MERCEDES-BENZ | A 460 420 0020 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 420 7620 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 420 8720 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 421 0408 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 421 0608 | |
MERCEDES-BENZ | A 601 586 0042 | |
MERCEDES-BENZ | A 669 421 0008 | |
VAG | 291 698 151 | |
VAG | 291 698 151 A |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 29784.180.1 ZIMMERMANN w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 29784.180.1 ZIMMERMANN:
Klocki hamulcowe stanowią jeden z dwóch elementów układu tarczowego. Odpowiadają za zwalnianie i zatrzymywanie pojazdu poprzez dociśnięcie ich powierzchni do powierzchni tarczy hamulcowej. Powstające wówczas tarcie oraz opór materiałów powodują wyhamowanie prędkości obrotowej kół, aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Za dociskanie klocków odpowiada specjalny mechanizm hydrauliczny uruchamiany przez naciśnięcie pedału hamulca.
W typowym hamulcu tarczowym klocki hamulcowe są zamontowane na stałe w nieruchomym zacisku. Nie są jednak całkiem pozbawione możliwości zmiany pozycji, gdyż mogą się przemieszczać w jednej płaszczyźnie – w kierunku tarczy i z powrotem. Po wciśnięciu pedału hamulca następuje uruchomienie pompy hydraulicznej, która tłoczy płyn hamulcowy do tłoczka. Dociska on klocki do tarczy powodując hamowanie pojazdu.
Nietrudno sobie wyobrazić, jakim obciążeniom muszą sprostać klocki hamulcowe, aby zatrzymać rozpędzony samochód. Z tego powodu charakteryzują się one wielowarstwową budową oraz są wykonywane z wytrzymałych materiałów. Podstawę klocka stanowi płytka nośna, na której znajduje się specjalna warstwa tłumiąca drgania. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę zacisków przed nagrzaniem podczas hamowania. Warstwę zewnętrzną tworzy materiał cierny. Jego skład jest indywidualnie opracowywany przez producenta, decyduje o jakości oraz cenie klocków.
Klocki hamulcowe są częściami samochodowymi, które ulegają intensywnemu zużywaniu się podczas eksploatacji. Dlatego producenci samochodów zalecają ich wymianę – dwukrotnie częściej niż tarcz, czyli co 30-45 tys. km. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od stylu jazdy i rodzaju przemierzanych tras. W ofercie mamy różne modele klocków przeznaczone do wielu marek samochodów, a produkowane przez sprawdzone i cenione na rynku firmy. A asortymencie mamy klocki hamulcowe firm Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE oraz kilku innych.
Powstała w latach sześćdziesiątych XX wieku Firma Otto Zimmermann opracowuje, produkuje i sprzedaje wysokiej jakości części samochodowe przeznaczone dla zakładów motoryzacyjnych oraz na niezależny rynek części samochodowych.
W roku 1990 Otto Zimmermann GmbH przeniosła siedzibę z Eppingen do Sinsheim i od tego czasu systematycznie rozszerza swoją bazę administracyjną, moce produkcyjne i powierzchnię magazynową, która obecnie wynosi ponad 17.000 metrów kwadratowych.