Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C1G058ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C1G058ABE ABE

C1G058ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C1G058ABE

    Ocena:
numer części:

C1G058ABE

producent:

ABE

Długość [mm] 164,8
Grubość [mm] 18,8
Wysokość [mm] 66,8
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
System hamulcowy BOSCH
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427188761

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C1G058ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: FORD TRANSIT, TRANSIT TOURNEO, VW AMAROK 2.0-3.2D 04.06-

Klocki hamulcowe C1G058ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE klocków hamulcowych C1G058ABE producenta ABE

FORD

1371402, 1433952, 1488962, 1553797, 1560014, 1721087, 1824346, 6C112K021AB, 6C112K021AC, 6C112K021AD, 6C112K021AE, 9C112K021AA, ME6C1J2K021AA, ME6C1J2K021AB

VOLKSWAGEN

2H0698151, 2H0698151A

numery OEM:
FORD      1 371 402
FORD      1 433 952
FORD      1 488 962
FORD      1 553 797
FORD      1 560 014
FORD      1 721 087
FORD      1 824 346
FORD      6C11 2K021 AB
FORD      6C11 2K021 AC
FORD      6C11 2K021 AD
FORD      6C11-2K021-AE
FORD      9C11-2K021-AA
FORD      ME6C-1J2K021-AA
FORD      ME6C-1J2K021-AB
VOLKSWAGEN      2H0 698 151
VOLKSWAGEN      2H0 698 151 A

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C1G058ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.