Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C1M003ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C1M003ABE ABE

C1M003ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C1M003ABE
Klocki hamulcowe - komplet C1M003ABE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

C1M003ABE

producent:

ABE

Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu bez styku zużycia
Wysokość [mm] 73,8
Długość [mm] 89,7
Grubość [mm] 15
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427189133

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C1M003ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. przód , pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 T-MODEL (S123), 123 (W123), /8 (W114), /8 (W115), G (W460), G (W463), M (W164), S (W116), SL (C107), SL (R107), 1000, 60, 70 2.0-D

Klocki hamulcowe C1M003ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE klocków hamulcowych C1M003ABE producenta ABE

MERCEDES-BENZ

0004206320, 0004206420, 0004206520, 0004206820, 0014207820, 0014209220, A0004206320, A0004206420, A0004206520, A0004206820, A0014207820, A0014209220

VOLKSWAGEN

281698151A

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 420 63 20
MERCEDES-BENZ      000 420 64 20
MERCEDES-BENZ      000 420 65 20
MERCEDES-BENZ      000 420 68 20
MERCEDES-BENZ      001 420 78 20
MERCEDES-BENZ      001 420 92 20
MERCEDES-BENZ      A 000 420 63 20
MERCEDES-BENZ      A 000 420 64 20
MERCEDES-BENZ      A 000 420 65 20
MERCEDES-BENZ      A 000 420 68 20
MERCEDES-BENZ      A 001 420 78 20
MERCEDES-BENZ      A 001 420 92 20
VOLKSWAGEN      281 698 151 A

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C1M003ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.