Szerokość [mm] | 93,1 | |
Wysokość [mm] | 41 | |
Grubość [mm] | 16 | |
Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 5900427191679 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C20308ABE ABE
SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
583020ZA00, 583021GA00, 583021HA10, 583021JA30, 583021JA31, 583021KA30, 583022SA30, 583022SA70, 583022YA30, 583022YA31, 58302D7A00, 583022YA50, 583023SA20, 583024WA10
583021GA00, 583021JA30, 583020ZA00, 583021HA00, 583021MA00, 583021MA40, 583022SA30, 583022SA70, 583022YA30, 58302D7A00
HYUNDAI | 58302 0ZA00 | |
HYUNDAI | 58302 1GA00 | |
HYUNDAI | 58302 1HA10 | |
HYUNDAI | 58302 1JA30 | |
HYUNDAI | 58302 1JA31 | |
HYUNDAI | 58302 1KA30 | |
HYUNDAI | 58302 2SA30 | |
HYUNDAI | 58302 2SA70 | |
HYUNDAI | 58302 2YA30 | |
HYUNDAI | 58302 2YA31 | |
HYUNDAI | 58302 D7A00 | |
HYUNDAI | 58302-2YA50 | |
HYUNDAI | 58302-3SA20 | |
HYUNDAI | 58302-4WA10 | |
KIA | 5 830 21 GA00 | |
KIA | 5830 21 JA30 | |
KIA | 58302 0ZA00 | |
KIA | 58302 1HA00 | |
KIA | 58302 1MA00 | |
KIA | 58302 1MA40 | |
KIA | 58302 2SA30 | |
KIA | 58302 2SA70 | |
KIA | 58302 2YA30 | |
KIA | 58302 D7A00 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C20308ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.