Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C20314ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C20314ABE ABE

C20314ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C20314ABE
Klocki hamulcowe - komplet C20314ABE
51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C20314ABE

producent:

ABE

Grubość [mm] 15,5
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
System hamulcowy Akebono
Szerokość [mm] 99,9
Wysokość [mm] 41
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427191709

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C20314ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: HYUNDAI ACCENT IV, ELANTRA IV, ELANTRA V, ELANTRA VI, GETZ, GRANDEUR, HIGHWAY, I10 I, I10 II, I10 III, I20 ACTIVE, I20 II, I30, I40 I 1.0-Electric 09.99-

Klocki hamulcowe C20314ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

SSANGYONG

REXTON, RODIUS I, KYRON, MUSSO SPORTS, ACTYON I, STAVIC, ACTYON SPORTS I

TOYOTA

YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS

Numery OE klocków hamulcowych C20314ABE producenta ABE

HYUNDAI

583022EA31, 583022HA50, 583023KA31, 583023KA62, 583223FA01, S583022EA31, S583023KA31

KIA

583022KA10, 583023FA11, 58302A6A30

SSANGYONG

48413341A0

numery OEM:
SSANGYONG      484 133 41 A0
HYUNDAI      58302 2EA31
HYUNDAI      58302 2HA50
HYUNDAI      58302 3KA31
HYUNDAI      58302 3KA62
HYUNDAI      58322-3FA01
HYUNDAI      S5830 22EA31
HYUNDAI      S5830 23KA31
KIA      58302 2KA10
KIA      58302 3FA11
KIA      58302 A6A30

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C20314ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.