Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » C20510ABE abe

Klocki hamulcowe - komplet C20510ABE ABE

C20510ABE Klocki hamulcowe - komplet ABE
abe C20510ABE
Klocki hamulcowe - komplet C20510ABE
C20510ABE
57.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

C20510ABE

producent:

ABE

Szerokość [mm] 98,5
Wysokość [mm] 41
Grubość [mm] 15
Styk ostrzegawczy o zużyciu z akustycznym czujnikiem zużycia
System hamulcowy Akebono
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427191747

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C20510ABE ABE

Klocki hamulcowe kpl. tył , pasuje do: HYUNDAI ELANTRA III, ELANTRA IV, ELANTRA V, GETZ, GRANDEUR, HIGHWAY, I30, IX35, MATRIX, S, SANTA FÉ I, SANTA FÉ II, SONATA III, SONATA IV 1.0-3.8 03.90-

Klocki hamulcowe C20510ABE mają zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE klocków hamulcowych C20510ABE producenta ABE

KIA

583021FE00, 583023CA10, 583022GA00

HYUNDAI

5810133C00, 5830217A00, 583021CA00, 583021CA10, 5830226A00, 5830226A30, 583022EA30, 583022HA00, 5830238A20, 5830238A30, 5830239A40, 583023AA20, 583023KA30, 583023KA40

numery OEM:
HYUNDAI      58101 33C00
HYUNDAI      58302 17A00
HYUNDAI      58302 1CA00
HYUNDAI      58302 1CA10
HYUNDAI      58302 26A00
HYUNDAI      58302 26A30
HYUNDAI      58302 2EA30
HYUNDAI      58302 2HA00
HYUNDAI      58302 38A20
HYUNDAI      58302 38A30
HYUNDAI      58302 39A40
HYUNDAI      58302 3AA20
HYUNDAI      58302 3KA30
HYUNDAI      58302 3KA40
KIA      5 830 21 FE00
KIA      5 830 23 CA10
KIA      58302 2GA00

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C20510ABE ABE w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.