Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia |
Wysokość [mm] | 52,9 |
Długość [mm] | 87 |
Grubość [mm] | 17 |
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] | 1 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427194236 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet C2W012ABE ABE
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
7M3698451, 7M3698451B, 7M3698451C, 7M3698451E
YM2J2M008BA, YM2J2M008AA, YM212M008DA, YM212M008BA, 1345337, 1343513, 1207519, 1207518, 1205697, 1133448, 1133447
7M3698451, 7M3698451B
VOLKSWAGEN | 7M3 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 7M3 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 7M3 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 7M3 698 451 | |
SEAT | 7M3 698 451 B | |
SEAT | 7M3 698 451 | |
FORD | YM2J 2M008 BA | |
FORD | YM2J 2M008 AA | |
FORD | YM21 2M008 DA | |
FORD | YM21 2M008 BA | |
FORD | 1 345 337 | |
FORD | 1 343 513 | |
FORD | 1 207 519 | |
FORD | 1 207 518 | |
FORD | 1 205 697 | |
FORD | 1 133 448 | |
FORD | 1 133 447 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet C2W012ABE ABE w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.