Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » M 24 041 brembo

Pompa hamulcowa M 24 041 BREMBO

M 24 041 Pompa hamulcowa BREMBO
 

    Ocena:
numer części:

M 24 041

producent:

BREMBO

Materiał Aluminium
System hamulcowy ATE
otwór Ø [mm] 23,81
Wymiar gwintu 12 x 1 (1)
Wymiar gwintu 10 x 1 (1)
nr EAN 8432509636121

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa M 24 041 BREMBO

numery OEM:
FORD      1146127
FORD      1325333
FORD      1430782
FORD      1463555
FORD      1553142
FORD      1695057
FORD      1743440
FORD      2S612140CA
FORD      4S612140KA
FORD      4S612140KB
FORD      4S612140KC
FORD      4S612140KD
FORD      4S612140KE
FORD      4S612140KF
MAZDA      DDY24340Z
MAZDA      DDY34340Z
MAZDA      DDY34340ZA
MAZDA      DDY34340ZB
MAZDA      DDY34340ZD

Zastosowanie Pompa hamulcowa M 24 041 BREMBO w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.