Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Przetwarzanie | nieobrabiany |
średnica zewnętrzna [mm] | 296 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 32 |
Minimalna grubość [mm] | 30 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 62 |
Głębokość [mm] | 51 |
spełnia normę badań | R90 Approved |
nr EAN | 5012759947067 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG2829 DELPHI
IS I, LS, SC, IS SportCross, RX, GS, IS II
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
4351224051, 4351224071, 4351230180, 4351230241, 4351250100, 4351250110, 4351250112, 4351222210, 4351230181, 4351230240, 4351250111, 4351250120, 4351253010, 4351253020
4351230241, 4351230180, 4351250100, 4351250112
TOYOTA | 43512-30241 | |
TOYOTA | 4351230180 | |
TOYOTA | 4351250100 | |
TOYOTA | 4351250112 | |
LEXUS | 43512-24051 | |
LEXUS | 43512-24071 | |
LEXUS | 43512-30180 | |
LEXUS | 43512-30241 | |
LEXUS | 43512-50100 | |
LEXUS | 43512-50110 | |
LEXUS | 43512-50112 | |
LEXUS | 4351222210 | |
LEXUS | 4351230181 | |
LEXUS | 4351230240 | |
LEXUS | 4351250111 | |
LEXUS | 4351250120 | |
LEXUS | 4351253010 | |
LEXUS | 4351253020 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG2829 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG2829 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.