Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 16 | |
Minimalna grubość [mm] | 14 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 79 | |
Głębokość [mm] | 82 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759355114 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3923 DELPHI
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
1606401780, 1618863480, 4246Z1, 4246Z3, 4249K9, E169248
1606401780, 1618863480, 4246Z1, 4246Z3, 4249K9, 46833807, E169248
1341047080, 46833807, 71740117, 71772276, 71773399
CITROËN | 1606401780 | |
CITROËN | 1618863480 | |
CITROËN | 4246.Z1 | |
CITROËN | 4246.Z3 | |
CITROËN | 4249.K9 | |
CITROËN | 46833807 | |
CITROËN | E169248 | |
FIAT | 1341047080 | |
FIAT | 46833807 | |
FIAT | 71740117 | |
FIAT | 71772276 | |
FIAT | 71773399 | |
PEUGEOT | 1606401780 | |
PEUGEOT | 1618863480 | |
PEUGEOT | 4246.Z1 | |
PEUGEOT | 4246.Z3 | |
PEUGEOT | 4249.K9 | |
PEUGEOT | E169248 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3923 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3923 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.