Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Przetwarzanie | nieobrabiany |
średnica zewnętrzna [mm] | 300 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 32 |
Minimalna grubość [mm] | 30 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 80 |
Głębokość [mm] | 74 |
spełnia normę badań | R90 Approved |
nr EAN | 5012759396087 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG4060 DELPHI
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
51705758, 51740249, 6001073176, 71773409
1607872380, 1611841280, 1618864580, 424937, 424938, 4249A6
1607872380, 1611841280, 1618864580, 424937, 424938, 4249A6
CITROËN | 1607872380 | |
CITROËN | 1611841280 | |
CITROËN | 1618864580 | |
CITROËN | 4249.37 | |
CITROËN | 4249.38 | |
CITROËN | 4249.A6 | |
FIAT | 51705758 | |
FIAT | 51740249 | |
FIAT | 6001073176 | |
FIAT | 71773409 | |
PEUGEOT | 1607872380 | |
PEUGEOT | 1611841280 | |
PEUGEOT | 1618864580 | |
PEUGEOT | 4249.37 | |
PEUGEOT | 4249.38 | |
PEUGEOT | 4249.A6 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG4060 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG4060 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.