Wysokość [mm] | 51 |
Ciężar [kg] | 5,20 |
Typ tarczy hamulcowej | pełny |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 |
Minimalna grubość [mm] | 9 |
średnica zewnętrzna [mm] | 302 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 63,5 |
Moment dokręcenia [Nm] | 140 |
Powierzchnia | pokryty |
Jednostka ilości | Sztuka |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez śrub |
Długość opakowania [cm] | 31 |
Szerokość opakowania [cm] | 31 |
Wysokość opakowania [cm] | 7 |
nr EAN | 4044197845064 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1616C FERODO
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2
1379931, 1385590, 1405500, 1864280, 1892357, 1892358, 2111254, 6G912A315AA, 6G912A315BA, 6G912A315BB, MEDG9J2A315BD, MEE1GJ2A315BB, MEGG9J2A315AA
LR027123
FORD | 1379931 | |
FORD | 1385590 | |
FORD | 1405500 | |
FORD | 1864280 | |
FORD | 1892357 | |
FORD | 1892358 | |
FORD | 2111254 | |
FORD | 6G912A315AA | |
FORD | 6G912A315BA | |
FORD | 6G912A315BB | |
FORD | MEDG9J2A315BD | |
FORD | MEE1GJ2A315BB | |
FORD | MEGG9J2A315AA | |
ROVER | LR027123 | |
LAND ROVER | LR027123 | |
CHANGAN FORD MAZDA | 7G912A315BA |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, PREMIER Coat+ disc DDF1616C FERODO w samochodach:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.