Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 133885 hüco

Cewka zapłonowa, Hueco 133885 HÜCO

133885 Cewka zapłonowa, Hueco HÜCO
290.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

133885

producent:

HÜCO

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym urządzeniem włączającym
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079338851

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa, Hueco 133885 HÜCO

Cewka zapłonowa pasuje do: ALFA ROMEO 159, SPIDER, OPEL SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA B 2.2 05.03-12.12
numery OEM:
OPEL      6235124
OPEL      9153250
OPEL      93172030
VAUXHALL      9153250
VAUXHALL      93172030

Zastosowanie Cewka zapłonowa, Hueco 133885 HÜCO w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.