Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » DF-419 japanparts

Tarcza sprzęgła DF-419 JAPANPARTS

DF-419 Tarcza sprzęgła JAPANPARTS
japanparts DF-419

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

DF-419

producent:

JAPANPARTS

Średnica [mm] 210
Średnica wewnętrzna [mm] 150
Średnica otworu centrującego [mm] 22
Ilość zębów 20
Profil piasty 18
nr EAN 8033001043334

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła DF-419 JAPANPARTS

TARCZA SPRZ JAPANPARTS DF-419
numery OEM:
HONDA      22200-P10-000
HONDA      22200-P1G-014
HONDA      22200-P29-000
HONDA      22200-P29-010
HONDA      22200-P29-020
HONDA      22200-P29-030
HONDA      22200-PEL-005
HONDA      22200-PM5-L00
HONDA      22200-PM7-L00
HONDA      22200-PM7-L01
HONDA      22200P1G004
HONDA      22200P1G014HE
HONDA      22200P29040
HONDA      22200PLL005
HONDA      22200PLR003
HONDA      22200PLR013
HONDA      22200PLR023
zamienniki:
1862 578 001
brak
SACHS
J2204007
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204016
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204019
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204023
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2204026
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła DF-419 JAPANPARTS w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.