Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » PU-K10 japanparts

Koło pasowe, wał korbowy PU-K10 JAPANPARTS

PU-K10 Koło pasowe, wał korbowy JAPANPARTS
japanparts PU-K10
183.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.
:5 szt. wysyłka Wtorek
:5 szt. wysyłka Środa

    Ocena:
numer części:

PU-K10

dostawca:

JAPANPARTS

średnica zewnętrzna [mm] 156
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Wysokość [mm] 23
Wysokość zabudowy 36
Liczba rowków 5
nr EAN 8033001721676

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy PU-K10 JAPANPARTS

KOŁO PASOWE WAŁU KORB JAPANPARTS PU-K10 KIA CEED 1.6CRDI,CERATO 1.5CRDI 06-

Koło pasowe, wał korbowy PU-K10 ma zastosowanie do modeli samochodów

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy PU-K10 producenta JAPANPARTS

HYUNDAI

231242A001, 231242A000

KIA

231242A000, 231242A001

numery OEM:
HYUNDAI      23124-2A001
HYUNDAI      231242A000
KIA      231242A000
KIA      231242A001

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy PU-K10 JAPANPARTS w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.