
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr paliwa B3M005PR JC PREMIUM
KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model
0014770301, 0014775901, 0014778401, 0014778901, 0024770301, 0024770401, 0024770601, 0024770701, 0024770801, 0024771801, 0024771901, 0024772001, 0024774401, 0024774501, 14770301, 14775901, 14778401, 14778901, 24770301, 24770401, 24770601, 24770701, 24770801, 24771801, 24771901, 24772001, 24774401, 24774501, 4778901
| ALFA ROMEO | 119320610400 | |
| FORD | 1137456 | |
| FORD | 5008882 | |
| MERCEDES-BENZ | 0014770301 | |
| MERCEDES-BENZ | 0014775901 | |
| MERCEDES-BENZ | 0014778401 | |
| MERCEDES-BENZ | 0014778901 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024770301 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024770401 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024770601 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024770701 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024770801 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024771801 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024771901 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024772001 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024774401 | |
| MERCEDES-BENZ | 0024774501 | |
| MERCEDES-BENZ | 14770301 | |
| MERCEDES-BENZ | 14775901 | |
| MERCEDES-BENZ | 14778401 | |
| MERCEDES-BENZ | 14778901 | |
| MERCEDES-BENZ | 24770301 | |
| MERCEDES-BENZ | 24770401 | |
| MERCEDES-BENZ | 24770601 | |
| MERCEDES-BENZ | 24770701 | |
| MERCEDES-BENZ | 24770801 | |
| MERCEDES-BENZ | 24771801 | |
| MERCEDES-BENZ | 24771901 | |
| MERCEDES-BENZ | 24772001 | |
| MERCEDES-BENZ | 24774401 | |
| MERCEDES-BENZ | 24774501 | |
| MERCEDES-BENZ | 4778901 | |
| RENAULT | 4055036001 | |
| SSANGYONG | 0024771301 | |
| AC | FS21 |
Zastosowanie Filtr paliwa B3M005PR JC PREMIUM w samochodach:
Filtr paliwa jest elementem układu zasilania paliwowego silnika który odpowiada za oczyszczanie paliwa wszelkich zanieczyszczeń. Funkcja ta jest dosyć istotna ze względu na bezpieczeństwo silnika i jego zabezpieczenie przed przedwczesnym zużyciem.
Twarde drobiny dostające się na przykład podczas tankowania samochodu, podawane są do silnika przez pompę paliwową i mogą powodować zużycie gładzi cylindrowej i narażenie użytkownika na kosztowną naprawę silnika. Ponadto filtry paliwa w układach zasilania silników diesla zatrzymują ciężkie frakcje oleju napędowego lub parafiny, dlatego tak ważne jest regularne zmienianie filtra paliwa w samochodach z zapłonem samoczynnym.
Odpowiednio dobrany filtr redukuje stałe zanieczyszczenia (cząstki metali, piasek, rdza, iły), wodę przedostającą się w formie pary wodnej oraz cząsteczki żywiczne (wynik utleniania się oleju napędowego). Filtr chroni delikatne części układu zasilania silnika.
Niewłaściwa filtracja lub jej brak obniża płynność i osiągi silnika oraz zakłóca działanie układu rozruchowego. Cykliczna wymiana pozwoli uchronić pojazd przed negatywnymi skutkami dostawania się do silnika niepożądanych elementów.
Filtry paliwa często produkowane są z blachy odpornej na korozję i mechaniczne uszkodzenia. Odpływowy gwint powinien być wykonany starannie, wówczas ułatwia montaż filtra, a wzmocnienia zwiększają odporność rdzenia na siły ściskające.
Wybierając filtr, należy zwrócić uwagę na szczelność (niewłaściwa lub jej brak może spowodować wyciek paliwa i zwiększyć ryzyko pożaru), papier absorpcyjny (powinien mieć właściwą przepuszczalność) i śrubę odwadniacza (materiał nie może być zbyt kruchy).